Supermarket dla wybranych – Carrefour

Supermarket dla wybranych – Carrefour

Carrefour przygotował ofertę franczyzową zarówno dla właścicieli małych, jak i dużych sklepów.

W Polsce francuska sieć pojawiła się w listopadzie 1997 roku i rozwija sieć hipermarketów, supermarketów oraz sklepów franczyzowych. Na początku września w rękach franczyzobiorców znajdowało się ponad 250 sklepów. Do końca roku sieć ma liczyć 320 sklepów, a docelowo pod logo Carrefour Express ma działać 2 tys. placówek. Obecnie Carrefour na całym świecie ma ponad 9,8 tys. sklepów.

– Nasza oferta franczyzowa to nie tylko udostępnienie właścicielowi nowego szyldu i rabatów. Oferujemy kompleksowy koncept zarządzania sklepem oraz wsparcie od momentu przygotowań do otwarcia oraz późniejsze wsparcie ekspertów – mówi Francois Vincent, członek zarządu i dyrektor ds. franczyzy Carrefour Polska.

Franczyzobiorcą Carrefour może zostać zarówno osoba, która ma sklep o powierzchni 100-500 m2, wówczas na sklepie pojawi się zielone logo Carrefour Express, jak również osoba, która ma sklep mniejszy niż 100 m1, wtedy zostanie on oznaczony pomarańczowym logo.

Wysokość inwestycji zależy od wielu czynników, m.in.: od powierzchni sklepu, jego stanu technicznego czy konieczności przeprowadzenia remontów. Franczyzobiorca nie musi płacić za przystąpienie do sieci, opłata miesięczna jest uzależniona od obrotów sklepu i wynosi 0,8 proc. Carrefour zapewnia swoim partnerom meble do działu alkoholowego, warzywnego oraz dekoracje sklepu i ubrania dla personelu. Firma pokrywa również inwestycję w sprzęt komputerowy i zapewnia system IT. Franczyzobiorcy przechodzą szkolenia praktyczne w centrali i w sklepie. Mogą też liczyć na pomoc i doradztwo menedżera regionalnego oraz specjalistów z centrali.

– Od września do końca listopada tego roku organizujemy cykl paneli dyskusyjnych poświęconych rozwojowi franczyzy w handlu spożywczym. Odbywa się on pod patronatem PARP oraz Agencji Rozwoju Regionalnego – mówi Francois Yincent.

Facebook Comments

Artykuły użytkownika

Najnowsze

Najczęściej komentowane

Facebook Comments