BCAA – wartościowy suplement w okresie treningu

BCAA – wartościowy suplement w okresie treningu

Dobre BCAA nie tylko będzie chronić naszą muskulaturę, ale także wspomoże funkcje energetyczne organizmu i poprawi metabolizm.  Żeby jednak osiągnąć pożądane efekty, trzeba wiedzieć, jak aminokwasy właściwie stosować.

Aminokwasy rozgałęzione znane jako BCAA to cieszący się sporą popularnością suplement diety dla osób uprawiające sporty siłowe. Zastosowanie BCAA prowadzi do uruchomienia procesów anabolicznych, przyspiesza regenerację i zwiększa ochronę mięśni.

BCAA

BCAA

Cechą charakterystyczną dla omawianych aminokwasów jest fakt, że nie potrzebują one trawienia i mogą być przyjmowane w trakcie treningu. Ale to tylko jeden ze sposobów zastosowania suplementu.

Kiedy stosować suplement BCAA?

Przyjmuje się, że BCAA to suplement do stosowania w okresie okołotreningowym. Aminokwasy rozgałęzione ze względu na swoją budowę chemiczną doskonale sprawdzają się w tym specyficznym czasie, gdy możliwości trawienne organizmu bywają mocno ograniczone.

  • Przed treningiem – w tym momencie zastosowanie BCAA pozwala na dostarczenie do krwioobiegu wysokiej dawki aminokwasów. Suplement pozwala na zwiększenie naszych zdolności wysiłkowych i bywa przyjmowany z innymi suplementami, jak np. kreatyna.
  • W trakcie treningu – takie zastosowanie BCAA pozwala na dostarczanie aminokwasów do organizmu na bieżąco podczas treningu, a nie jedynie przed wysiłkiem fizycznym. Obie szkoły mają swoich zwolenników, jak i przeciwników. W dużej mierze sposób dawkowania zależy od indywidualnego programu treningowego oraz tego, jak trening jest rozciągnięty w czasie.
  • Po treningu – w tym momencie zastosowanie BCAA służy przyspieszeniu procesu regeneracji. Zapewnia ją zawarta w składzie suplementu L-izoleucyna, czyli aminokwas wpływający właśnie na regenerację organizmu. Ponadto, zastosowanie suplementu po treningu wspomaga uruchomienie procesów anabolicznych.

Dobre BCAA to z pewnością cenny suplement w diecie każdego zwolennika sportów siłowych. Aminokwasy wspomagają regenerację i budowę mięśni. Suplement dodatkowo zwiększa nasze możliwości wysiłkowe, dzięki czemu trening na siłowni staje się bardziej wydajny.

Facebook Comments

Artykuły użytkownika

Najnowsze

Najczęściej komentowane

Facebook Comments